موسسه فرهنگی انشاء

اندیشه ناب شیعی ایرانی اسلامی

موسسه فرهنگی انشاء

اندیشه ناب شیعی ایرانی اسلامی

کوتاه از موسسه

این موسسه در جهت اسلامی سازی علوم انسانی تلاش می کندو مدعی است که توانسته روانشناسی اسلامی یا به زبان دینی علم النفس عملی را تدوین کند و برای اجرای آن مرکز مشاوره ای احداث نموده است

کارگاه تربیت فرزند

شنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۲، ۰۷:۴۹ ب.ظ

رسول اعظم (صلی الله علیه و آله وسلم):

حقّ‏ الولد على‏ الوالد أن یحسّن اسمه و یحسّن موضعه و یحسّن أدبه[1]. حق فرزند بر پدر آنست که نام او را نیک و جاى او را نیک و ادب او را نیک کند.

از مهمترین وظایفی­که می توان برای پدر و مادر بر شمرد، وظیفه­ی آنان مبنی بر تربیت فرزندانشان می­باشد که اگر به درستی، به موقع و با اطلاعات کافی و همچنین بر اساس مبانی و اصول دقیق و تجربه انجام نگیرد علاوه بر رشد و تعالی فرزند و پدر و مادرش، نوید دهنده­ی آینده­ای درخشان برای کشور می­باشد. در مقابل اگر این وظیفه به طور صحیح انجام نپذیرد و یا اصول و مبانی صحیح و تجربه شده نباشد علاوه بر تخریب آینده­ی کشور، نابود کننده­ی فرزند و پدر و مادرش می­باشد.

والدین برای انجام درست این وظیفه، نیازمند شناخت و فراگیری مواردی است که از مهمترین آن موارد، شناخت استعداد ها و علایق فرزند و فراگیری اصول تربیت وی در سنین و شرایط متفاوت می­باشد.

کارگاه تربیت فرزند محلی است برای فراگیری شیوه­های تربیت فرزند که مد نظر دین مبین اسلام است. شیوه­هایی دقیق و جدیدی که به والدین می­آموزد چگونه در مسیر تربیت فرزند خود گام بردارند. امید است که به این وسیله بتوانند زمینه رشد و تعالی فرزند خویش و همچنین خود و جامعه­شان را فراهم نمایند.

نظرات  (۱)

سلام علیکم میشه بگین چه زمانی این دوره رو اجرا میکنین؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی