موسسه فرهنگی انشاء

اندیشه ناب شیعی ایرانی اسلامی

موسسه فرهنگی انشاء

اندیشه ناب شیعی ایرانی اسلامی

کوتاه از موسسه

این موسسه در جهت اسلامی سازی علوم انسانی تلاش می کندو مدعی است که توانسته روانشناسی اسلامی یا به زبان دینی علم النفس عملی را تدوین کند و برای اجرای آن مرکز مشاوره ای احداث نموده است

مشاوره کودک

يكشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۲، ۰۳:۲۴ ب.ظ


بدون شک یکی از بزرگترین و بهترین هدایا ونعمت های الهی به یک خانواده، متولد شدن فرزند در آن محیط است. بدون شک می­توان از فرزند به عنوان یکی از بزرگترین و بهترین هدایا و نعمت­های خداوند به خانواده ها یاد کرد. نعمتی که علاوه بر شیرین کردن زندگی و محیط خانواده، مسئولیتی مهم و سنگین را هم به دنبال می­آورد مسئولیتی پیرامون رشد و تربیت صحیح آن فرزند.

اما راه و رسم تربیت صحیح یک کودک چیست؟ راهی که مد نظر خداوند متعال و اسلام باشد که نتیجتاً او را به سوی آینده­ای روشن هدایت نماید؟

به جرات می توان گفت شناخت راه صحیح تربیت برای هر کودکی حاصل نمی­شود، مگر اینکه بتوان دیدی جامع نسبت به او پیدا کرد. دیدی که تنها با بررسی دقیق استعدادها و علایق وی بدست می آید.

مشاورین متخصص موسسه در موضوع کودک پس از انجام چند مرحله تست برای کودک و بررسی آن تست­ها نظری را به پدر و مادر کودک ارائه می­نمایند.

که این نظر در بردارنده­ی مطالب و نکات فراوانی در راستای رشد و تعالی کودک می باشد که اجمالاً تعدادی از عناوین این مطالب در ادامه ذکر می­شود:

1- نقاط ضعف و قوت کودک ( استعدادهای پیدا و پنهان کودک مراجعه کننده )

2- راههای درمان و برطرف کردن ضعف ها و تعالای قوت ها

3- چگونگی برخورد والدین و مربیان کودک

4- نحوه مطالعه و درس خواندن وی

5- تغذیه مناسب

6- آنچه کودک می بایست تعلیم ببیند

7- آنچه در کودک می­بایست مورد تربیت واقع شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی