موسسه فرهنگی انشاء

اندیشه ناب شیعی ایرانی اسلامی

موسسه فرهنگی انشاء

اندیشه ناب شیعی ایرانی اسلامی

کوتاه از موسسه

این موسسه در جهت اسلامی سازی علوم انسانی تلاش می کندو مدعی است که توانسته روانشناسی اسلامی یا به زبان دینی علم النفس عملی را تدوین کند و برای اجرای آن مرکز مشاوره ای احداث نموده است

مشاوره اعتقادی

يكشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۲، ۰۳:۳۵ ب.ظ

بر اساس تحقیقات دانشمندان مسلمان در طول قرون گذشته اولین مرحله از فرآیند تصمیم گیری آدمی منوط به بینش او می­باشد به طوری که ریشه و اساس تصمیمات او به علم و آگاهی و قضاوت او درباره­ی حق و باطل، خیر و شر، نفع وضرر، باز می­گردد.

بر این اساس همه جهتگیری های انسان در زندگی و بخش عمده­ای از آنچه شکل و شاکله­ی هیات باطنی و واقعی انسان را می­سازد به عقیده و باور­های اوست. این عقاید و باورهاست که به انسان انگیزه عمل و به زندگی وی جهت می دهد و راهنمای او به سوی حق یا باطل است. از این رو می­توان گفت که ریشه­ی تمامی مشکلات و مسائل موجود پیرامون ما به خاطر عدم وجود اعتقادات صحیح است. زیرا که اعتقادات مطابق با واقع یک شخص وی را در مسیر صحیح زندگی قرار می دهد و راه رسم درست زندگی را به وی می­آموزد. از همین رو است که دین اسلام بیش از هر چیز به تصحیح عقیده­ی انسان اهمیت می­دهد. به نظر می رسد منشاء عقاید هر کسی یا نفس او، یا بدنش، یا محیطش و یا ماوراء طبیعت است بنابراین برای اصلاح اندیشه او، به تناسب منشاء اندیشه نادرستش، راهنمایی متناسبی صورت می پذیرد.

موسسه انشاء با توجه به رویکرد خاص خود در شیوه تحقیق و اقامه دلیل، پاسخ­گوی سوالات مراجعین محترم در زمینه مسائل اعتقادی به صورت رایگان می باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی