موسسه فرهنگی انشاء

اندیشه ناب شیعی ایرانی اسلامی

موسسه فرهنگی انشاء

اندیشه ناب شیعی ایرانی اسلامی

کوتاه از موسسه

این موسسه در جهت اسلامی سازی علوم انسانی تلاش می کندو مدعی است که توانسته روانشناسی اسلامی یا به زبان دینی علم النفس عملی را تدوین کند و برای اجرای آن مرکز مشاوره ای احداث نموده است

مشاوره ازدواج

يكشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۲، ۰۳:۲۵ ب.ظ


خانواده نهادی است که بر پایه­ ی ازدواج زن و مرد، شکل گرفته و با تولید مثل، توسعه می ­یابد. این نهاد اساس سازندگی شخصیت انسان و مهمترین علت و عامل تکامل بشر است. حال باید دید کدام خانواده عامل تکامل و آرامش زندگی است و چگونه می­توان چنین خانواده­ای تشکیل داد، موانع تشکیل این خانواده چیست؟ راه تحکیم این ناد و افزایش آرامش در خانواده کدام است؟ و چگونه می­توان از متلاشی شدن این نهاد مقدس، جلوگیری نمود؟

در جواب باید گفت: اسلام که برنامه­ی تکامل انسان است برای تاسیس و تحکیم این نهاد و پیشگیری از متلاشی شدن آن، رهنمودها و توصیه­هایی ارائه کرده است.

در موسسه انشاء با بهره گیری از توصیه­ها و رهنمودهای ارائه شده در قرآن و روایات معصومین «سلام الله علیهم» راهکاری برای این موضوع ارائه می­دهد بدین صورت که ابتدءاً چند مرحله تست از طرفین  دختر و پسر مراجعه کننده  گرفته خواهد شد. این تست ها صد­درصد بر اساس مبانی اسلامی تهیه شده است و ربطی به تست های غربی ندارد.

پیشنهادی مبنی بر مساعد بودن یا نبودن زمینه­ی این ازدواج برای زوجین ارائه خواهند داد که بنا بر درخواست مراجعه کننده، مشاوره­ای پیرامون آن نظر هم ارائه خواهند داد. زیرا دو نفری که قرار است به واسطه­ی عقد ازدواج در کنار هم قرارگیرند، هر چند خوب باشند به علت اختلاف در محیط تربیت و دیگر موارد، ممکن است اختلافاتی داشته باشند. مانند دو ظرف مرغوب شیشه ای که هنگام کنار هم قرار­گرفتن صدایی از آنها بلند می­شود و مشاوره­ حکم ضربه­گیر میان آن دو را دارد و باعث می­شود که خدای ناکرده این دو ظرف نشکند. در مشاوره انتظارات زوجین از یکدیگر تنظیم می گردد و مشکلاتی که ممکن است در ادامه مسیر برای آنها پیش بیاید تبیین گردیده، راه تدبیر آنها بیان می­شود. درصورتی هم که پیشنهاد بنابر عدم ازدواج بود و زوج مراجعه کننده قصدشان بر ازدواج باشد؛ باز هم مشاوره می تواند تنش های پیش روی آنها را تبیین کرده و راه حل آن را بیان کند، تا خدای ناکرده به جدایی ختم نگردد.

نظرات  (۵)

بلاخره هر کسی باید ازیک طریقی پولدار شود این موسسه هم از این راه

سلام

کافر همه را به کیش خود پندارد

  • مهدی عبدالحمیدی
  • سلام
    ممنون از سایت خوبتون
    اما توضیحاتش خیلی ناقصه!
    من که تا الان  هر چقدر دنبال ادرس و شماره تلفن و برنامه مشاوره و از این چیزها گشتم پیدا نکردم!!!
  • مهدی عبدالحمیدی
  • سلام
    ادرس و شماره را پیدا کردم
    اما انصافا سایتتون خیلی جای کار داره.
    سلام دوستان.من خودم برای مشاوره به این مرکز رفتم .تست جالبی میگیرن ک با همه جا فرق میکنه.البته من خودم تنها رفته بودم و فقط مشاوره قبل از ازدواج گرفتم ولی با این حال به نظرم کاملا مفید بود.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی