موسسه فرهنگی انشاء

اندیشه ناب شیعی ایرانی اسلامی

موسسه فرهنگی انشاء

اندیشه ناب شیعی ایرانی اسلامی

کوتاه از موسسه

این موسسه در جهت اسلامی سازی علوم انسانی تلاش می کندو مدعی است که توانسته روانشناسی اسلامی یا به زبان دینی علم النفس عملی را تدوین کند و برای اجرای آن مرکز مشاوره ای احداث نموده است

اهمیت استعدادیابی

يكشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۲، ۰۳:۳۳ ب.ظ

اهمیت و ضرورت:

اگر هر کدام از ما نگاهی به خود ونیازهای درونی خود بیاندازیم، مطئنا یک نیاز را به طوری قوی تر و آشکارتر در خود می بینیم. نیازی به نام میل کمال طلبی و رشد. از همین روست که هر فرد همه­ی توانایی و تلاش خود را در زندگی به این نقطه معطوف می­دارد. تمام فکر و ذکرش این می­شود که در کدام مسیر قدم بردارد که بتواند رشد وکمال­اش را برایش به ارمغان بیاورد از سویی این مسیر انتخابی­اش مورد رضایت خداوند متعال باشد اما دو مساله حیاتی در این جا مطرح می­گردد که افراد مسیر صحیح را اتخاب نکرده و در تردید می ماند.

مسئله­ی اول: مطمئنا همگان قبول داریم که عمر سرمایه ای یک بار مصرف است که قابل تجدید و بازیافت نیست و از سویی دیگر در برابر ابدیت ما قرار دارد. یعنی آنچه که ما با صرف کردن عمر خود به دست می­آوریم؛ دارای آثاری است که تا ابد همراه انسان می­باشد.

مسئله ی دوم: عدم اطلاع دقیق نسبت به آینده است. در واقع در طول مسیر زندگی آینده ای پیش رو قرار دارد که ما از آن هیچ نمی­دانیم. آینده ای که همچون تاریکی شب، اجازه­ی دیدن را از انسان سلب می­کند.

با توجه به دو مسئله­ی بالا باید از خود بپرسیم راه درست انتخاب مسیر چیست؟ و چه کسی می تواند به طور دقیق مسیری معین کند که ما رابه رشد و کمال برساند.

پاسخ به این دو سوال را با یک مثال توضیح می دهیم . وقتی که یک انسان می خواهد از یک دستگاه برای اولین بار استفاده کند و از طرفی کار کردن با آن را هم بلد نیست به دفترچه­ی راهنمای آن دستگاه رجوع می­نماید. این دفترچه ی راهنما چیست؟ این دفترچه در واقع دستور العمل استفاده­ی صحیح از دستگاه است که توسط سازنده­ی آن تهیه شده وهمراه دستگاه ارائه می شود. از همین رو اگر استفاده کننده­ از آن دستگاه می خواهد به نحو عالی از امکانات و توانایی های دستگاه مطلع شود و بتواند در طول مدت عمر دستگاه از آن عالی ترین بهره برداری را داشته باشد به این دفترچه رجوع می­کند. حال باید اندیشید که خداوند متعال به عنوان سازنده و خالق انسان آیا چنین ویژگی را برای این مخلوقش قرار داده است یا نه ؟! به عبارت ساده­تر آیا خداوند متعال نحوه­ی درست استفاده از مدت عمر برای رسیدن به رشد و کمال را به نشان داده است یا نه؟! از آن جایی که خداوند حکیم است؛ نتیجه می گیریم کاری عبث و بیهوده نمی کند. پس به این سخن می رسیم که قطعا خداوند راه درست بهره مندی از طول زمان زندگی را برای دست یافتن به رشد و کمال به ما نشان داده است. در این جا ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که خلقت خداوند متعال در مورد هیچ یک از دو انسان به طور یکسان نیست؟! یعنی هر فرد با ویژگی های منحصر به فردخودش خلق شده است که امکان جمع همه­ی این ویژگی­ها در یک فرد مقدور نمی­باشد. از همین رو باید گفت که هر فرد از انسان مسیری منحصر به خودش را برای رسیدن به کمال و رشد پیش رو دارد. مسیری که در درون خودش قرار دارد و او می تواند با رجوع به خودش آن را بیابد. اما نکته مهم اینجاست که ما چگونه و از چه راهی می توانیم به شناخت دقیقی نسبت به خود و استعدادهایمان دست پیدا کنیم ، استعدادهای که حکم همان نقشه ی راه را برای ما دارد .

موسسه فرهنگی انشاء با توجه به شیوهای تحقیق منحصر به فرد خود و همچنین با توجه به نقشه­ای جامعه از نفس انسان؛ می­تواند نشان دهنده­ی راه شما به سوی مسیر رشد و بالندگی منحصر به خودتان باشد.

هر فرد پس از مراجعه به این موسسه پس از انجام صحبت های اولیه پیرامون ضرورت استعدادیابی، در مرحله­ی دوم اقدام به پاسخ گویی به چند سری تست می­کند. پس از آن، پاسخ تست های وی، توسط مشاورین بررسی شده می شود و در مرحله ی سوم نتیجه­ی استعدادیابی به وی ارائه می­گردد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی